• Pinewood

Polis: ”MP är terrorister”

NotiserPublicerad: 2015-02-10 11:06

Efter att miljöminister Åsa Romson (MP) debatterade i tv-programmet Agenda kallade värmlandspolisens presstalesman Tommy Lindh miljöpartiet för ”terroristorganisation” på sin privata Facebooksida, skriver Sveriges Radio P4 Värmland.
Jag tittade på Åsa Romsås på tv innan jag gick och lade mig igår kväll. Det gynnade ju inte nattsömnen. Den är inte riktigt riktig och hon företräder inget politiskt parti, utan en terroristorganisation i den bemärkelsen att man terroriserar folket utanför stan med nya utredningar”, löd Tommy Lindhs Facebookinlägg.
Mats Nylén, kommunikationschef på polisregion Bergslagen, anser att inlägget är beklagligt om det leder till misstro mot polisen. Han ska ta en diskussion med Tommy Lindh. 
Själv vill Tommy Lindh inte kommentera sitt inlägg.

Kommentarer

Klicka här för att skriva en kommentar

Din kommentar kommer att granskas innan den visas i listan med kommentarer.

Skriv en kommentar

Dina uppgifter

Dina uppgifter

56. 961L

2015-02-17 16:34

Sannolikt är dom som tycker att det är rätt att kalla MP för terrorister så få så att dom inte ens kan räknas i promille, så anktestet används nog inte alls av folk i allmänhet.
Skulle du försöka anmäla Romson för terroristbrott så skulle gapskrattet göra dig döv i flera veckor.
Det är nog bara här den anklagelsen finns, vilket inte direkt höjer trovärdigheten hos dom som uttalar den.

55. Anktestet på Miljöpartiet och terrorism.

2015-02-17 14:42

Terrorism är lite kortfattat handlingar som skapar rädsla utan hänsyn till människors säkerhet, och i syfte att uppnå terroristens ideologiska mål – dvs. en terrorist anser sig inte behöva lyda lagar, utan skrämmer andra till lydnad, utan hänsyn till konsekvenser. För att det skall vara frågan om terrorism så behöver människor vare sig bli dödade eller komma till skada. Definitionen omfattar tvivelsutan Miljöpartiets rovdjurspolitik.
Miljöpartiet har sex ministrar i regeringen, varav två varit fängslade för brott mot främmande lands antiterrorlagstiftning, och en tydligt visat att hon inte vill följa egna landets miljölagar. Dessa ministrar arbetar för att sprida livsfarliga rovdjur som sprider livsfarliga sjukdomar, över hela svenska landsbygden. Det går inte att urskilja någon nytta för landsbygden – eller för någon överhuvudtaget - i detta; syftet är enbart att oaktat kostnader och lidande genomföra Miljöpartiets ekosofiska ideologi.
Folk i allmänhet tolkar vad man ser med hjälp av ”anktestet”: Om något går som anka och kvackar som en anka etc., då är det sannolikt en anka. När befolkningen tillämpar anktestet på Miljöpartiets främsta företrädare så ser man miljöpartister som inte lyder lagar, och som genom absurda och stränga lagar vill tvinga människor att ha livsfarliga och sjukdomsspridande skadedjur i sin närhet. Tydligen uppfyller miljöpartister anktestets krav på terrorism.
Jag är häpen över Löfvens omdömeslöshet att i sin regering ta in ministrar som brutit mot terrorlagstiftning och miljölagar. Min tro är att sossarna får betala ett högt politiskt pris för sådan dumhet.

54. Definition, "terrorism"

2015-02-17 14:42

"Inom EU används en definition som tillkommit med de nya direktiven om lagar mot terroristbrott. Den svenska lagen om straff för terroristbrott använder samma definition; man kan dömas för terroristbrott om man begår någon av vissa gärningar, gärningen allvarligt kan skada en stat eller en mellanstatlig organisation och avsikten med gärningen är att:

injaga allvarlig fruktan hos en befolkning eller befolkningsgrupp,

otillbörligen tvinga offentliga organ eller en mellanstatlig organisation att vidta eller att avstå från att vidta en åtgärd, eller

allvarligt destabilisera eller förstöra grundläggande politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer i en stat eller i en mellanstatlig organisation."


Källa: Wikipedia

53. Men

2015-02-17 08:21

För första gången någonsin håller jag med Torbjörn Eriksson. Det är ju rent ut sagt idiotiskt att kalla MP för terrorister.
Säg det till dom anhöriga till offren på Charlie Hebdo i Paris, dom vet vad terrorister är.
Jag ger inte ett skit för Romson och hennes verklighetsfrämmande vargkrameri och jag förstår mycket väl att många på landsbygden har ett helvete med alla orädda vargar, men "terrorism"!!
Man kan fanimej inte behandla språket hur som helst om man vill bli tagen på allvar. Kramarna jublar och folket suckar över sådana dumheter.

52. Torbjörn Eriksson

2015-02-13 16:46

Precis som när dina lögnaktiga kommentarer leder till att en våg av MP-hat breder ut sig i de län som ligger utanför Sthlms 70-skyltar.
Snacka om att bita sig själv i röven

51. Heder åt Tommy

2015-02-13 16:44

Tommy, du har ingenting att skämmas för. MP beblandar sig med diverse tvivelaktiga aktionsgrupper. Äntligen någon som vågar säga som det är!

50. Åter igen

2015-02-13 16:44

en av alla dessa genomtänkta inlägg från Torbjörn Eriksson, bara en liten fråga vari ligger lögnen eller är det så att du måste försvara din politiska idol när sanningen sätts på pränt att mp är ett landsbygds fientligt parti och det talar även röst siffrorna om 2% av landsbygdens folk det kan du inte trolla bort med din inlägg.

49. # 44 Torbjörn Eriksson

2015-02-13 08:58

Lika dåligt uttalande som en politiker som anklagar Sveriges forskare för att vara köpta.

48. TACK TOMMY !!!!!

2015-02-13 08:58

Tack för din klarsynthet även i denna fråga
Du har helt rätt, enda orsaken till en ny utredning är att Åsa vill ha sitt folk med i utredningen så att vargstammen ytterligare ökas
vargarna (hybriderna) kommer redan detta år att lida matbrist pga för stor population,
Älg och rådjursstam i Värmland kommer att minska drastiskt, då utvandrar vargarna till områden där folket är "värdefullare" än vi värmlänningar, och då blir det intressant att höra vad dom tycker.

47. Ros och ris

2015-02-12 15:42

Otroligt dåligt av Romson att inte kunna acceptera av riksdagen tagna beslut utan att "m en dåres envishet"lägga värdefull tid och skattebetalarnas pengar på denna såpa, därför ÅRETS RIS!

Tommy Lindh däremot, som öppet vågar säga sitt hjärtas mening, trots att han troligen är väl medveten om risken med att göra det med tanke på sina karriärmöjligheter inom myndigheten, förtjänar ÅRETS ROS!

Nu borde det inte i rimlighetens namn kunna påverka honom med tanke på hur flata polismyndigheterna agerat gällande cammopajasarna i APU.

46. Stöd Tommys ord mer aktivt!

2015-02-12 15:41

Genom att ge ert namn under följande länk...
http://www.skrivunder.com/vi_som_haller_med_tommy_lindh_i_hans_uttalande_om_mp
Självklart har jag själv gjort det redan då även jag anser att MP är landsbygdens största fiende och tyvärr har ministerposter trots att SD har fler sympatisörer i vårt skandaldemokratiska land!

45. # 38 Henrik

2015-02-12 15:41

Den makt jag förmodar att du menar miljöpartiet har, den är nog snart ett minne blott. Folk börjar få upp ögonen mer och mer vilka extremister ni är. Verkar vara svårt för Löfven att samarbeta med dem i regeringsställning också. Är det nån som har makten i vargfrågan så är det jägarna och djurägarna. Vänta får du se.

44. Lögnaktig kommentar.

2015-02-12 15:40

Dåligt omdöme av en polis att uttrycka sig så. Slår mot hans roll säger en talesman för polisen.

43. "Gratisluncher"...

2015-02-12 15:40

Det kom ju fram att Åsa med nära medarbetare hade en trerätters middag med vin och skickade notan till skattebetalarna...

42. Stöd Tommy Lindh!

2015-02-12 15:40

Se så,stöd våran vettiga polis Tommy Lindh med en underskrift!
http://www.skrivunder.com/browse.php?category=all&order_by=stats_signatures_last_7_days&sort_order=desc&start=0

41. Regeringen

2015-02-12 15:40

Ger jägarnas pengar till naturskyddsföreningen!
Det är också i allra högsta grad rena rama terrorn! Om pengar för det statliga jaktkortet går till varg och dess fanatiska föreningar, så är det slut betalat!

40. Till djurvän.

2015-02-12 08:26

Hat mot rovdjur skriver du. Helt otroligt. Det Tommy framför är ju empati mot en otroligt hårt drabbad landsbyggsbefolkning. Att du så ensidigt tar ställning för vargen i debatten beror förmodligen på att din uppfattning bygger på en uppväxt i en extremistisk miljö.
Hur kan du kalla dig djurvän när du accepterar att vargen snart utraderat vår älgstam under enorma plågor för dessa djur. De flesta medborgare skulle nog acceptera vargen om den dödade djuren för att äta sig mätt men vargen är en lönnmördare.
Har du verkligen varit ute i naturen och sett konsekvenserna av detta odjurs framfart?

39. För ca tio år sedan

2015-02-11 17:11

skrev jag ett slags minnesord till mig själv att ha framför mig på väggen.
"Med miljöpartiet, vindkraften och vargarna tillsammans så behöver svensk landsbygd inte fler fiender. De tre är mer än nog."

38. Stövarjägare

2015-02-11 14:06

MP gör det de gör för att de makten att göra det.

37. MP borde kanske...

2015-02-11 13:21

...städa bland sina egna led innan dom ylar högt i skyn när någon säger nåt negativt om MP.
Man önskar att dom stora tidningarna lade ner lika mycket tid på MP som dom gör med att gräva fram skit om SD, så kanske många skulle inse att hans uttalande är så nära sanningen man kan komma.

36. Heder åt denne man ...

2015-02-11 13:20

... som törs säga vad han tycker och jag håller fullt och fast med honom.
En polis är väl oxå en medborgare som vem som helst och måste få ha åsikter - för inte ska väl "titeln" ha någon betydelse för vad man får tycka - i så fall är det nog många som skulle bli tvungna att "hålla käften".
Som tur är har jag själv titeln "pensionär" så jag kan nog Gud ske lov fortsätta tycka och tänka fritt.

35. # 32 Henrik

2015-02-11 10:18

Miljöpartiet har också ett utstakat mål med sina handlingar, att förbjuda löshundsjakten och i nästa skede all jakt. Det finns med i deras agenda, även om det inte står offentligt. Vad är skillnaden?

34. Många i MP..

2015-02-11 10:18

..har sin ''skola'' som aktivister. Det kan handla om att släppa ut minkar eller att ''krama'' lindar. Bryta sig in på kärnkraftsområden eller ockupera gamla hus. Man struntar helt enkelt i tagna beslut av diverse myndigheter. Nu är det vargen som ska ''skyddas'' till varje pris. Men resultatet blir precis det omvända. Vargen blir mer och mer ''hatad''. Polariseringen mellan stad och land blir bara större. Sanningen är ju den att ingen klarar sig utan den andre. Men på kort sikt klarar sig landsbygdsbon bättre. Fem dagar utan ström vore en liten test.

33. APU

2015-02-11 10:18

Ja du "djurvän", det är tydligen stötande för dig att en polis har en annan uppfattning än poliskollegorna i APU, det kanske borde utredas hur deras jävighet som myndighetspersoner påverkar deras dagliga arbete, men dom står ju på "rätt sida" i vargfrågan enligt din uppfattning har jag förstått

32. Djurvän

2015-02-11 09:02

Du tycker inte att Åsa är lite jävig. Fast jag håller inte med polisen. Terrorister har ett utstakat mål med sina handlingar och står för dem. Miljöpartister med Åsa i spetsen har en annan agenda.

31. En polis som bor...

2015-02-11 09:01

...i vargbältet som ser vad vargen raserar av vår biologiska mångfald såväl i växtriket som i djurriket, du/vi ser även hur ett parti motarbetar oss på landsbygden skall du då inte få säga din mening som vilken anställd person som helst oavsett statligt eller privat anställning, ja då är något fel i vårt rättssystem. Det finns många poliser som är aktiv inom politiken där finns ett bindestreck mellan individers personliga åsikter och värderingar, skall även politiska medverkan förbjudas. Vidare måste det påpekas att existensen av APU kan starkt ifrågasätta då ett ex antal polisanställda ingår i denna tvivelaktiga organisation som hela tiden balanser på slak lina vad som enligt lag är lovligt. Dessa polismän har fått sitt medlemskap i APU sanktionerat av sin polischef och dessa poliser anmäler enligt egen utsaga jaktbrott i legio, men det konstiga är att inga anmälningar har hittills kunnat lagföras, denna organisations människors ständiga närvaro har varit en plåga för landsortsbor runt Norrtälje. APU aktivister störde ju även den genomförda vargjakten i Värmland å det grövsta man kan ju bara undra om det blir någon åtgärd av det, tror inte det. Så låt bli att kritisera Tommys åsikter och tankar utan se till att tvätta polisens smutsiga byk gällande APU innan någon i chefsbefattning går ut och klandrar Tommy. Bra gjort Tommy att våga ta bladet från munnen all heder skall du ha av det, vi är många värmlännigar som stöder dig i ditt uttalande.

30. Att MP...

2015-02-11 09:00

...lyckas få ca 2% av rösterna utanför våra tre största städer är för mig en gåta.

29. Före valet

2015-02-11 09:00

Vad tyckte Åsa om forskarna före valet?
Det var vinklad och friserat för att passa politikerna.
Det är väl det hon är ute efter nu.

28. MP = rasister

2015-02-11 08:59

Tommy har kanske rätt att MP är terrorister? Men att dom är rasister råder inget tvivel, MP hatar allt o alla som stör deras gullegrisar vilket vi landsbygd/glesbygdsbor gör. Frågan är hur vi kan enas, stötta Tommy och visa vårt missnöje mot MP:s rasism? 94 % av befolkningen har inte bett om deras rasism mot folket utanför storstan.

27. Intressant

2015-02-11 08:58

Att se om polisens så kallade kollegiala anda även omfattar vargen. Tvivlar!

26. Tack Tommy Lindh

2015-02-11 08:56

Jag förstår dig Tommy över din upprördhet efter att ha sett SVT Agenda och hört denna fundamentalist som denna Romson är, min upprördhet är mest över hur Löven kan låta denna personen få ställa dagordningen i det som ska kallas "vargförvaltning"det är en gåta men det visar väl att han är den svagaste statsminister Sverige någonsin haft och skulle det gå så illa att denna regering skulle överleva i fyra år så kan vi nog glömma nån decimering av vargstammen under den tiden.

25. Intressant

2015-02-11 08:56

Detta är en person som inte alls tänkte sig för innan han öppnar sin mun. Är detta rätt att uttala sig så med det yrke han har? Hur professionellt är detta? Vilken trovärdighet har denna person inom sitt yrke i framtiden? Kan han fortsätta sköta sitt jobb i framtiden efter detta? Hur ser hans överordnande på detta. Detta är helt klart pinsamt och gynnar bara en sida, det är bara att tacka och ta emot.

24. Tommy Lindh

2015-02-11 08:55

Om du är jägare eller inte, som den s.k "Djurvän" ifrågasätter har för mig ingen betydelse. Alla som ställer upp för landsbygden ska ha en stor eloge. Dessa extremister som MP, är det värsta som hänt svensk landsbygd och svenskt djurliv.

23. Äntligen

2015-02-11 08:54

någon mer offentlig person som vågar säga sanningen. MP med Romson i spetsen är det sämsta som hänt svensk landsbygd och dess folk. Du har mitt fulla stöd Tommy.

22. Bra 18. Andy B.

2015-02-11 08:54

Jag har också en stark känsla av att en stor andel av jägarna röstar på Socialdemokraterna. Efter Lövens många svikna löften plus hans och Bucht senaste svek mot sina väljare så har nu ångesten infunnit sig hos dessa sosse-röstande jägare.
Nu när vi alla hamnat i den politiska skiten så skyller de bara på Miljöpartiet. Ingen klagar på Socialdemokraterna. Hur kommer det sig? Hade det blivit omval så hade både sossar och miljömuppar hamnat i kylan och det visste de, så därför gjorde man upp med Alliansen vilket också var helt fel. Nu får vi vänta till 2018 innan man kan släppa hunden. Fy f-n för politiker.

21. Fantastiskt Tommy

2015-02-11 08:53

Skönt att det finns myndighetspersoner som törs säga sanningar! Om personer som Romson får agera fritt så får vi slå igen allt som vi tidigare varit stolta och bra på.
Sossarna bör vara jätteglada för en sådan "ryggsäck" i regeringen.

20. MP terrorister

2015-02-11 08:52

Helt rätt, MP har inte en susning om vad dom håller på med.
Värmland består av mer än en vargodling, det bor faktiskt människor där också.

19. Bra Tommy

2015-02-11 08:52

Bra Tommy du har helt rätt MP är ett hot emot hela Sverige.
De flesta i landet visste det redan före valet. Det var bara Löfven som inte visste vad Åsa gick för. Men å andra sidan ville han ju bli statsminister
då får man ju offra något även om det minskar trovärdigheten för riksdagsfolket.

18. Djurvän,

2015-02-10 17:32

Jag har inte sett dig beklaga dig över Socker-Conny, Hoffa och de andra på Norrtäljepolisen. Deras jägarhat, är det något du har synpunkter på?
Dessutom har ju Tommy helt rätt. MP är landsbygdens största fiender!
När jag nu har tillfället så kan jag också passa på att ge en känga till alla jägare som röstade på S. Hur tänkte ni egentligen? S och Löfven sade hela valrörelsen att han tänkte bilda regering tillsammans med dessa då..r!

17. Djurvän

2015-02-10 17:31

APU-Conny är väl före detta polis? Så bevarandesidan ska ju inte uttala sig!

16. Stå på dig, Tommy!

2015-02-10 17:18

Du kan lita på att du har ett mycket brett stöd för dina åsikter.
MP är landsbygdens dödgrävare!

15. Heja Tommy

2015-02-10 16:48

Mycket bra skrivet av Tommy på sin privata Facebook sida, det är som sagt många som håller med till hundra procent, Är rent ut sagt skandal hur Åsa Romson lyckats med att inte bara vägra acceptera utan även tjurigt arbeta emot ett stort majoritetsbeslut och Mp med Åsa i spetsen fortsätter att trampa på glesbygdsborna som gör allt för att upprätthålla "öppna landskap" och en fin natur att vistas i....som någon tidigare skrev..hets mot folkgrupp...sen är det mycket illa att många tidningar sysslar med snaskjournalistik bara för att sälja lösnummer och blanda ihop privatpersonen och den professionella rollen. Sen gör Tommy ett suveränt jobb som polisens presstalesman i Värmland.

14. Tummen upp

2015-02-10 16:48

för Tommy tycker jag med.

13. Är vi nu inta dubbelt moralske

2015-02-10 16:47

Låt mig först slå fast att jag er enig med Tommy. Det er inta demokratisk att misbruka rättssystemet. Fast jag tycker inta att terrorist är rätt begräp att bruka om MP udemokratisk ja, fast terror...
Sen husker jag också hur mycket vi drev med killan från EU med et bild av en varg på sin Facebook profil. Er denna sakk inta det samma. Om jag nu var vargkrammere skulle jag så lita på at Tommy kunna behandle en "terrorist" som jag rätt om det blev aktuelt...? Jag tycker att en som Tommy får yttre sig fast om det får konsekvenser for honom är jag inta förvånat.

12. Åsiktspolisen

2015-02-10 16:47

Bara att se på detta, så förstår man vad vi har att kämpa emot. Byt ut ordet "vit man" mot ex. neger eller jude. Att det överhuvud taget finns myndiga personer som röstar på detta parti är ett under.
www.youtube.com/watch?v=72d4E3Qencs

11. Mycket bra!

2015-02-10 16:46

Jag säger bara Mycket bra Tommy Lindh!!! Det som gemene man skulle vilja säga om Åsa Romson går ej att sätta i tryck, det blir alldeles för många fula ord!!

10. Tvärtom Mats Nylén

2015-02-10 16:46

Det stärker polisen i dess arbete att ha en åsikt som gynnar glesbygdens befolkning. Det ger polisen större trovärdighet när de tvingas följa beslut som ej är förankrade bland boende utanför städerna och som tvingats leva med beslut som inte är förankrade.
Den politiska eliten törs inte fråga om vi boende i "rovdjursreservaten"har acceptans eller accepterar detta , Man kan undra varför??
Dessa riksdagsmän och kvinnor som fullständigt skiter i svensk grundlag och inskränker äganderätten till en skamfläck i Europa till och med Putin framstår som en större frihetskämpe än svenska byråkrater.

9. Jahapp!

2015-02-10 16:46

Är denna polis jägare? I så fall visar det verkligen hur hatet mot våra rovdjur genomsyrar myndigheter. Vilket är mycket beklagligt och rent odemokratiskt! Att inte kunna hålla sig opartisk som myndighetsperson är jävigt och bör utredas.

8. Helt rätt

2015-02-10 16:46

Givetvis skall kunna kallas för det som de verkligen är, själv brukar jag kalla dem stalinister. för det tycker jag är den politiska benämning som passar dem bäst. Eller miljötalibaner/miljöfascister är ju också passande.

7. Dette er faktisk veldig bra !!!

2015-02-10 12:19

Tommy må helt klart kunne si sine personlige meninger på "tryne plata" så mye han vil !
At han har en jobb er vel ikke noe som kan straffe ham fra å ha meneinger som privat person ???
Og hvorfor politiet kobler slike utsagn til tjenesten undres jeg faktisk veldig på ???
Er det dårlig samvittighet eller avundsjuka som er årsaken mon tro ???

6. Helt rätt!

2015-02-10 12:19

Finns många, många personer som håller med Tommy Lindh i hans uttalande. Hur länge skall dessa rätts-sabotörer/terrorister få fortsätta förpesta livet för oss på landsbygden innan nån tar tag i saken. Att jämföra idag med hets mot folkgrupp. Absolut!

5. Rätt!!

2015-02-10 12:19

Håller med Tommy Lindh till 100%

4. Tommy Lindh

2015-02-10 12:19

I sak tycker jag Tommy Lindh har rätt.
Att tillsätta en ny utredning för att ett demokratiskt fattat beslut,baserad på kunniga vetenskapsmän inte blir som man vill. Det kan nog anses som terroristiskt och diktatoriskt.
Han måste väl kunna få ha en åsikt utanför sin yrkesroll.
Att kalla henne Romsås var kanske lite onödigt.

3. O jdå

2015-02-10 12:18

Men det är ju sant det Tommy Lindh uttalar sig om, konstigt att Conny på APU med polismedlemmar har fått terrorisera allmänheten i många år utan reprimand från polisledningen, det är många som står upp bakom dig Tommy, kuvad och omyndigförklarad landsbygdsbo

2. Se där ja!

2015-02-10 12:17

Det börjar dyka upp en och annan även inom statliga myndigheter som inser vad vi har att kämpa emot.
Stå nu på dig och ta inte en massa skit från dina chefer som för allt i världen inte kan hålla med dig för att inte riskera sina karriärer. Du är en banbrytare och jag hoppas du får många efterföljare.

1. Skönt

2015-02-10 12:16

Att man inte är ensam om att tycka så. Landsbygdsfientligare organisation än MP finns väl knappt.

  • Annons JRF
  • Annons JRF
  • Annons JRF
  • AnnonsEquipt
  • AnnonsChevalier
  • AnnonsEngelsons
  • AnnonsFähallen Jakt AB