• Pinewood

Vargjägare hotade efter jakten

NotiserPublicerad: 2010-01-05 12:53

– Nästan samtliga vargskyttar har blivit hotade, säger Gunnar Glöersen på Jägareförbundet till TV 4:s Nyhetsmorgon.
– När jägarna bara har följt ett demokratiskt beslut ska de inte behöva dölja det, tillägger han.

Det är flera vargjägare i främst Värmland som har blivit hotade efter helgens vargjakt, enligt dagstidningarna i länet.
Enligt Gunnar Glöersen har hoten gjorts per telefon.
Hoten som uttalats är bland annat: ”Vi ska ta din familj.” ”Vi vet var du bor.” och ”Vi ska sprätta upp dig.”
Polisen i Värmland har än så länge fått in två anmälningar om hot. Det ena fallet gäller en jägare som anser sig ha blivit hotad. Den andra anmälningen kommer från en journalist som har anmält hot i samband med fotografering av en skjuten varg.
Jägareförbundet uppmanar alla som har blivit hotade att göra en polisanmälan.

Kommentarer

Klicka här för att skriva en kommentar

Din kommentar kommer att granskas innan den visas i listan med kommentarer.

Skriv en kommentar

Dina uppgifter

Dina uppgifter

59. Har du blivit hotad någon gång Gråben

2010-01-10 02:26

Troligen inte för det krävs att man vågar öppet stå för sina åsikter. Därför sysslar du enbart med tyckande och troende.
Jag blev för några år sedan dödshotad i telefon. Av en händelse kunde jag lyssna på ett TV-inslag med den man jag misstänkte. Jag kunde alltså polisanmäla med en noggrann tidsangivelse och ge ett trolig namn.
Vad tror du hände? Efter några veckor fick jag ett meddelande att ärendet lagts ned.
Visst, man ska polisanmäla men tro inte något händer.

58. Tv 4

2010-01-10 02:25

Såg också morgonsoffan o höll på o smälla av.
Visst har vi yttrandefrihet men ingår det att de e ok att lysa ut sig som en idiot i samma veva.

Minns inte vem av dem som sa -"Varför bry sig om ett tusental...."
Demokrati på hög nivå o detta ska vi lära våra barn?
Jobbar med mobbing inom skola o kan inte se skillnaden!

Förbannad Skåning!

57. varg

2010-01-08 17:48

Jag är glad att så många engagerar och är emot varg jakten,
Det är ingen som bryr sej om vad ni tycker o tänker i alla fall!

56. gråben

2010-01-08 10:27

Ja, myndigheter är skyldiga att göra det, minns när Bosse Parnevik för många år sen sjukanmälde sig i ett inslag i tv nyheterna, han fick blanketten från försäkringskassan dan efter.

55. Förklenande omdömen

2010-01-08 09:38

Kan inte låta bli att reagera på hur dessa journalister tillåts "breda ut sig" på jägarnas bekostnad i samband med Vargjakten.
Nu senast i morgonsoffan hos Steffo Törnkvist i TV 4.
En i panelen (kan ej namnet) han ansåg jägarna inavlade: "Människor som går i hängslebyxor och med för nära kontakt kusiner emellan". Han blev ivrigt påhejad av Göran Rosenberg och en kvinnlig journalist på Aftonbladet, med gravt talfel, så man kan ju undra vilka som är inavlade??
Kan tyckas harmlöst, men det börjar bli mycket nu.

54. Vargmaffia!

2010-01-08 00:55

De som hotar folk torde vara bortskämda snorungar som aldrig uträttat ett ärligt handtag.Möjligen slagit sönder någon slakteribil eller släppt ut minkar på någon farm,så att dessa gick en plågsam död tillmötes.

53. Tänkvärt och läsvärt inlägg om hoten!

2010-01-07 22:56

Gå gärma in på denna sida

http://erixon.com/blogg/2010/01/vargjakt-och-antidemokratiska-aktioner/
och läs tankarna om hoten som förs fram till jägare och andra som har "fel" uppfattning.

52. stövarjägaren

2010-01-07 22:55

Jaha. Så det räcker att massmedia skriver om något som är ett lagbrott så ska polisen reagera? Nu får du se till att greppa läget lite.

51. Håller med

2010-01-07 22:55

dej Hunden till 100% så som du förklarar kommer att ske.

50. Gråben

2010-01-07 16:48

TV4 nyheterna har sänt ett inslag och därmed är berörd myndighet skyldig att agera. Så min fråga kvarstår, har detta skett?

49. Jimmy !

2010-01-07 13:35

Det finns ju många som vill utrota vargen, men även om regeringen skulle besluta att alla vargar skulle utrotas så skulle några klara sej och nya vandra in från öst.
Nu när bottenviken fryser igen så kan det mycket väl komma in vargar över isen.
För att lugna ner folk så behöver bevarande sidan förstå att vargen inte är utrotningshotad och att det är länge sedan vargstammen vuxit så starkt.
Med en årlig avskjutning på 10% och inplanterat nytt blod så kommer vargstammen om den tillåts etablera sej i sörmland och småland att nå 500 st på fem år.
Och då kommer inställningen till vargen att ha förändrats radikalt.
Men att öka vargstammen mer i antal i dom redan drabbade länen finns det inte utrymme för. Därför krävs en viss avskjutning.
Jag är övertygad om att vargen i takt med att den breder ut sej söder och österut kommer att tvinga media att börja visa problemen med varg.
Då kommer jägarnas insats vara mer accepterad, och hoten betydligt färre.

48. stövarjägaren

2010-01-07 13:34

Det är bara att polisanmäla så tar polisen tag i det. Svårare än så är det inte.

47. Hetsar polis mot jägare?

2010-01-07 12:39

Då polisen genom media fick kännedom om en överskjutning inledde man på eget initiav förundersökning. Undrar om polisen inlett förunderökning om olaga hot mot jägarna,det har ju också framkommit att så skett genom media. Jag gissar att ingen sån förundersökning kommit till stånd.

46. Sopa rent framför egen dörr

2010-01-07 11:54

En liten uppdatering om jägarna som hotade en tjänsteman
http://www.nwt.se/filipstad/article639803.ece

45. Hunden

2010-01-07 11:47

Du skriver att de som är för vargjakt inte är för en utrotning av vargstammen.
Då har du sannerligen inte läst kommentarerna i denna tidning.
Alltför många ja de flesta kommentarer på trådarna om varg och vargjakt handlar om nollvision varg.
Sök på ordet varg så kommer du finna alltför många kommentarer typ, död åt alla vargar, noll vargar m.m.
Så Seriges Jägares Riksförbund står faktiskt för nollvision.
Jag är den förste att beklaga detta men det är ett faktum.

44. Okunniga !

2010-01-07 01:28

Visst är många jägare av olika anledningar för vargjakt.
Men medierna och jaktmotståndarna glömmer att det finns en stor grupp ickejägare som är för vargjakt.
Och att vara för vargjakt innebär inte att man är för en utrotning av vargen.
Tidningar och tv har med sina vinklade reportage skapat en helt onödig konflikt.
Men dom är ju mest intresserade av att sälja lösnummer och höga tittarsifror.
Varför inte såna här rubriker ?
-100 år sedan Sverige hade så stor vargstam !
-Vargjakten viktig för att stärka stammen !
-Forskarna nöjda med jägarnas insats !
När tv har en debatt så plockar dom ihop okunniga tyckare från jägarsidan och låter dom käbbla med lika okunniga tyckare från t ex rovdjursföreningen.
Och hemma i soffan sitter folk och får en helt skev bild av vad som pågår i våra skogar.


43. Till Anna-Klara.

2010-01-06 18:12

Personen på TV är inte generaldirektör utan generalsekreterare.Vi inom Svenska Rovdjursföreningen orsakar inget hat mot jägare.Det är bra om man får utrymme i media. Det är inte rovdjursföreningen som avgör hur mycket tid eller hur ofta vi får vara med i media. Vi har inte duperat någon eller uppmanat någon att hota eller hålla på med några andra idiotiska tilltag. Media är till för att informera och skapa debatt. Det utnyttjar alla organisationer det är en demokratisk rättighet som vi ska vara rädda om. Det är likadant med JRF.s debattsida den är mycket bra och hot och uppvigling hör inte hemma där heller. Därför är det bta att ansvarig för sidan inte släpper igenom vad som helst utan det ska vara en öppen och fin debatt. Det är väl bra med utbildning i argumentationsteknik det håller man på med både inom politik, organisationer och föreningar.
Snedvrid inte allt.

42. Anna-Clara

2010-01-06 17:14

Ditt generalliserande är ren vulgärpropaganda.
Våra argument är inte orsak till att jägare blir hotade, läs A.K.A.R;s slutsats att det alltid finns människor som ser en anledning att få vara med och bråka oavsett vad saken gäller. Det ligger en del i detta.
Hoppas att du kan ta till dig det A.K.A.R. har skrivit och läs mina inlägg en gång till.
Vi står långt ifrån varandra men därifrån att hota människor det är en helt annan sak.
Hjälp istället till att hålla en DEBATT på en BRA NIVÅ. Tack!

41. Jimmy magnusson

2010-01-06 17:14

Jag brukar väldigt sällan vara enig med dig vad gäller dina åsikter angående varg men det du skriver den här gången kan jag hålla med om. Men en sak jag förundras över är dessa våldsamma överreaktioner från bevarandesidan. Den här jakten hade ett syfte och det var att begränsa fortsatt spridning av en genetiskt svag stam med att skjuta 27 st vargar för att kunna inplantera nya vargar med andra gener, utan den här jakten så skulle alltså vargstammen fortsatt ha blivit många fler men svagare, Sen tror jag att det ofta använda ordet inavel är lite överdrivet med tanke på att det har fötts 22 valpar dom 2 sista vårarna med ryska gener vilket borde vara ett stort tillskott genetiskt sett

40. Härjedaling

2010-01-06 17:13

Om inte våra förfäder hade hållt nere rovdjursstammarna och sammtidigt jagat andra villebråd då hade kanske många av oss inte funnits idag,dom hade nog inte överlevt hårda vintrar med hårt arbete bara genom att äta gräs.Tänkvärt?

39. ja till varg, nej till hot

2010-01-06 12:10

Tillhör en av de personer i landet som anser att vargjakten i år strider mot EUs skydd av hotade arter. Hur som helst så vet jag att många här inne inte håller med mig, och vargjakten var trots allt ett beslut fattat enligt demokratins regler. Så oavsett vad jag tycker om vargjakten respekterar jag beslutet. Tyvärr finns det personer som inte respekterar demokratiska beslut. Jag tar som vargförespråkare fullständigt avstånd ifrån detta, och anser att dessa skall polisanmälas. För många av oss vargförespråkare är dessa hot ett stort nederlag, då vi precis som de seriösa vargmotståndarna vill tillhöra "den goda sidan". Att hota någon är givetvis en mycket dålig reklam. Dessutom vill jag återigen påpeka som många andra redan har påpekat, ingen skall behöva känna sig hotad i dagens Sverige! Vi lever faktiskt i en demokrati, och vargjakten var ett demokratiskt beslut.

38. Hans Ove Hansson

2010-01-06 11:50

Jag har själv blivit hotad av jägare i Äppelbo, så hot förekommer från båda sidor. Detta ursäktar inte den senaste tidens hot från någondera part.
Jag håller fullt med dig om att kommentarer med uttalade hot inte skall tas med i tidningarna.
Detsamma bör då gälla de hot som riktades mot mig i kommentarerna som förekom i artikeln om lodjursfällor.
Jag hotar ingen och sysslar inte med sabotage men ändå har jag rent generellt blivit beskylld för sådant i denna "eminenta" tidskrift.
Men bäste Hans-Ove, kanske vi kan vara eniga om att vi var för sig gör vad vi kan för att påverka våra likatänkande att föra en debatt utan hot av något slag.
Kan tillägga att jag för det mesta är ensam då jag är i skogen och på min bil har jag en NORDULV-dekal, så jag är ett lätt byte för varg och lodjurshatarmaffian.

37. SRF – rannsaka er!

2010-01-06 11:49

Fastän ni officiellt helt tar avstånd från att använda trakasserier och hot mot jägarna så är det sådana som ni i bevarandeorganisationerna som orsakar allt detta hat mot jägarna. Era "mantra" argument baserat på biologisk mångfald, bevarandestatus, utrotningshotad / inavlad vargstam o.s.v. låter väldigt trovärdigt och kunnigt för den oinvigde. Ni har gått kurser i argumentationsteknik (med pengar från skattebetalare) där ni har lärt er hur man kan övertyga andra. Därmed har ni också lyckats med att få ett oförtjänt stort utrymme i media, se bara på hur många gånger som SRF:s "generaldirektör" har varit med i TV de senaste halvåret. Genom er medianärvaro har ni lyckats dupera mindre vetande personer att föra fram era åsikter i tron att de gör något gott. Det har gått helt överstyr när det t.o.m. leder till hot!

36. Lågt, fegt och fel

2010-01-06 10:55

Förekommer hot från båda sidorna (en av anledningarna till att jag som biolog aldrig skulle vilja jobba med rovdjursfrågor i det här landet). Men att hota någon är lågt, fegt och väldigt fel, samt att det inte leder till några konstruktiva lösningar.
Jag hoppas att alla som har hotat någon på grund av rovdjur åker fast (oavsett vilken sida de står på)
(För övrigt är jag vargjaktsmotståndare, vänligen dra inte alla oss över en kam)

35. MEDIA

2010-01-06 10:55

Aftonbladet och Expressen ni har varit tysta i många många år nu när ni äntligen har kommit igång börja forska i det ekonomiska vad det gäller varg SÅ SVENSKA FOLKET FÅR REDA PÅ VAD DET KOSTAR!!!

34. Vargförespråkare

2010-01-06 10:55

Ni säger att det är några få rötägg som skriver dom hemska kommentarerna.
i 4 av våra dagstidningar finns det nu som jag har läst direkta hot och uppmaningar att döda jägare och avrätta deras familjer det verkar finnas många rötägg bland er ? Men det värsta är nog ändå att ingen som granskar pressen har kommit med nån form av kritik eller uppmaning att rensa bort dessa kommentarer. Även om jag inte delar vargförespråkarnas åsikter så skulle jag aldrig uppmana till att ta livet av folk men tydligen är det legitimt bland vissa tidningar. det är bland det ynkligaste jag sett i pressväg och aftonbladet kan lika gärna döpas om till vargkramarbladet! För dom har totalt missat deras ansvar vad gäller objektivitet.
Och christina lindberg fick igår på bästa sändningstid vräka ur sig ännu mer felinformation vad gäller jägarna när hon påstår att jägarna inte sköt dom genetiskt svagaste vargarna. Hon fick helt oemotsagd säga att vi misskött oss för vi skulle enligt henne med andra ord se att en varg som klev upp på vägen 100 m bort saknade en pungkula.
Forskarna måste söva och undersöka varje individ medans vi jägare hade max 5 sek på oss att på långt håll avgöra det

33. Liv i luckan!

2010-01-06 02:12

När en naturvän blir hotad försöker man släta över det, nu när jägare blir hotade blir det ett annat ljud i skällan, how come?

Men jag håller självklart med, sånt här dravel ska inte accepteras oavsett ståndpunkt, lågvattennivå.

32. Ar vi Jägare eller Jägare!!

2010-01-06 00:06

Nån jävla måtta får det vara! Stå upp för edra kompisar, ingen skall behöva bli hotad i Sverige 2010! Det gäller både vargkramare och jägare, vi kan ha olika åsikter i sak, men den som förfaller till att hota någon har förfallit till Hedenhös nivå. Skärpning!!!

31. Jimmy!

2010-01-06 00:06

Tack för din ärliga atityd, var och en tycker men som jag förstår tycker även du att det finns gränser!!!

30. NU HAR VI EN MÖJLIGHET IGEN

2010-01-06 00:05

Alla jägare köp inte AFTONBLADET.Klarar vi jägare av att vara så eniga monne. Tidningarna skriver bara när det är till jägarnas nackdel.

29. Intressant...

2010-01-06 00:05

Finns ett kinesiskt ordspråk som lämpar sig väl här: "Den som först tar till våld visar att han inte har fler argument"
Passande inte sant?
Folk som tror att de kommer gynna sin sak, genom att gripa till våldsamhet och hot, har helt tappat greppet om vad dom vill åstakomma.
Kan man inte föra sig genom tal och skrift till vad man vill få fram, då borde man kanske hålla låg profil....

28. Odemokratiskt !!!

2010-01-06 00:05

Även jag beklagar att sådant förkommer i ett modernt samhälle. Jag använder hellre fakta och sund logik än att försöka slå in informationen i mina motståndare. Men för ordningens skull så bör vi konstatera att hot förkommer från båda sidor i debatten. I ett demokratiskt samhällse skall majoriteten råda och den är i Sverige för en stark vargstam. Hur många jägare finns det i Sverige och hur många av dessa anmälde sitt intresse för att döda varg ??

27. Hur är det ni

2010-01-06 00:04

Vargkramare brukar säga,när nån jägare har någon annan åsikt!
Jo ert favo utryck är ju "ni svärtar ner helajägarkåren"
Vem är det då? som vinklar fakta kan man ju fråga sig?
Där det sitter personer på bästa sändningstid i media och slänger ur sig lögner och propaganda,där man sitter och nedvärderar jägarkåren.
Det är skillnad på att 12.000 anmälde sig till jakten,men det var inga 12.000 som var ute i skogen som vissa vill ge sken av.
Sen när vissa tidningar trycker i sina tidningar att det ska till jakt på jägare då undrar man hur dessa människors hjärnor fungerar.
Sen många av er som slänger skit på jägarkåren, skulle ni gå ut i skogen så kan ni ju ens se skillnad på tall och gran, men sitta bakom en dator och komma med spydigheter det är gångbart det i er lilla värld.
Ni är så patetiska som inte kan ta ett demokratiskt beslut om att denna licesjakt på varg skulle till.

26. A.K.A.R

2010-01-05 22:40

För en gångs skull är jag enig med dig och det är då du påpekar att det finns personer som tar alla chanser att bråka om möjligheten finns och då tycks det inte spela någon roll vad det handlar om.Dessa individer har inget med oss vargvänner att göra.
Vi vet att detta inte gynnar vårt intresse. Jag tar starkt avstånd ifrån dessa hot.

25. Dom som hotar är fega löss

2010-01-05 22:40

Det är tydligt att, den svansen som sänker sig den låga nivå, att hota o skrika högt, har inget annat att göra än att hålla på med skit, o kan allt vet allt ( noviser i landet Änmäl dom direkt till polis, dom kan ej gå strafflösa, efter deras agerande

24. Kenneth Eriksson

2010-01-05 22:40

Rötäggen på bägge sidor.

23. Tråkigt!

2010-01-05 20:50

Beklagligt att sånt här överhuvudtaget förekommer och vi "normala" vargförespråkare tar naturligtvis kraftigt avstånd från allt vad hot heter!!!! Tråkigt dock att många drar alla över en kam. Alla vargkramare beter sig faktiskt inte på detta sätt, avskum finns på bägge sidor och det är bara sorgligt när det inträffar. Jag skäms över dessa tilltag och hoppas att det aldrig upprepas igen! Jag har själv råkat illa ut och vet vad det innebär, det kan låta som en bagatell men är jäkligt påfrestande! Hoppas att vi kan fightas med orden igen istället!

22. Stöd vargjakten!

2010-01-05 20:21

http://www.vargupproret.se/
http://upprop.nu/UGOX

21. Vargjakt

2010-01-05 20:21

HOTA INTE SKOGSFOLK, DET FINNS 360-400 VARGAR KVAR 27,5 REVIR PLUS 2009 ÅRS VALPAR. NI BEHÖVER INTE BRÅKA MER.

20. Fega uslingar

2010-01-05 20:21

Undrar om de hotande personerna tänkt igenom vad deras handlande leder till. Naturligtvis måste jägarna och samhället nu stänga kommande vargjakter för insyn.
Det är också uppenbar risk för att färre vågar delta i de legala jakterna och att tjyvjakten ökar.
Vi får vänta och se om det var hotarnas avsikt.

19. Gråben

2010-01-05 20:20

Och vilka är det som drar ner debatten på en stinkande nivå som du refererar till?
Är de för jakt eller emot jakt?

18. Annlo

2010-01-05 20:17

Är det möjligen så att det är ni själva, i självömkan (som är så genomgående tydlig), som påstår att ni blivit hotade (rödluvan och vargen kanske åter igen...) Om inte, så anmäl! Nån hejd får det väl ändå vara! MEN, kasta inte sten i glashus. Sen är det faktiskt så att det finns en (som ni förmodligen skulle kalla "judas") bland er *stående ovationer till denne* som förklarat hur jakten gått till...

17. Knud

2010-01-05 20:17

Visst tar jag avstånd från allt vad hot och trakasserier är, därför skrev jag sandlådenivå... Det är beklagligt att det ska förekomma, vilken sida det än kommer från.

16. Aftonbladet

2010-01-05 20:17

Har ni sett på aftonbladets läsarkommentarer i reportagen om vargjakten? Någon borde anmäla flera inlägg där...Sånt som "jakt på jägare", "skjuta av jägare, de är för många" mfl. Såg även att det var någon som ville ha namn på vargskyttarna så dom kunde höra av sig och "gratulera". Om man bytte ut ordet "jägare" mot t.ex homosexuell eller invandrare så skulle man bli anmäld för hets mot folkgrupp men som jägare ska man tydligen tåla det. Aftonbladet verkar tycka det också eftersom inläggen får stå kvar.

15. Var finns det logiskt tänkandet?

2010-01-05 20:16

Har man i regeringen bestämmt att jaga så skall man väl kunna delta utan att vettvillingar ska förstöra detta. Hur skulle det se ut? om något rovdjur flera gånger river ens husdjur? tar lo eller varg din katt så får du inte en enda krona, hur ledsna blir inte små barn när deras älskade husdjur ligger på gårdsplanen halvt uppätna el, får mm.
Vi vuxna ska före gå med gott ex, att jaga individen kan göra att den undviker oss å då tycker jag att jägare har gjort rätt. De lyssnar på ett regeringsbeslut.

14. Inte alls underligt!

2010-01-05 20:15

Det var precis vad jag förväntade mig från kramarleden!
När intelligensen tar slut tar våldet vid och hos vissa tar intelligensen slut fort! Det är dags att lägga litet av vargpengarna på att sätta dessa personer bakom lås och bom! De hör liksom vargen inte hemma i ett modernt samhälle!

13. Kramarmaffian

2010-01-05 20:15

Jag tror inte vi jägare behöver känna någon större rädsla för vargkramarmaffian. Fega ynkryggar hela bunten.

12. HOTELSER?

2010-01-05 16:28

Det senaste är att dessa som hotar jägarna ska namnge och utlägga detta på nätet för att därifrån kunna åsamka hotelser och åtgärder i syfte att skada oss jägare. Det är detta samhälle vi lever i dag, extreministerna börjar att ta över mer och mer, ska vi behöva ha detta över oss. Upp till kamp mot deras envåldsherskeri, någon borde göra något när POLIS makten står maktlösa mot dessa se bara på G Platsen i Göteborg. Det som är värst är att de som vill ha bråk och ser sin möjlighet att blanda sig i så gör dom det, oavsett vad saken gäller. Detta är så allvarligt så jag hoppas att lika snabbt som utredningen om den överskjutna vargen som polisen handlägger, lika snappt så tar de itu med dessa flertal av hotelser på oss jägare.

11. Hot

2010-01-05 16:28

Jag hoppas att polisen tar dessa HOT på allvar.
Stå på er alla vargjägare, ni har mitt stöd.

10. Johannes

2010-01-05 16:27

tor inte nogon jagara har hotat met mord, sprætta upp dig, mørda din familje, vend studsan mot dig sjalv och tryck av. Detta kan du på intet vis kalde 1-1, fy skams. Alt hot får man ta avstand fra, oxså du.

9. Varning!

2010-01-05 16:26

jägare, dessa hot skall ni ta på största allvar. Anmäl till polis omedelbart, så de får lite mer meningsfull sysselsättning än att "jaga" oss laglydiga jägare för en ynka överskjutning.
Hot mot oss jägare är inget nytt fenomen.
För egen del har jag drabbats i form av dieselindränkta ensilagebalar utlagda till viltet!? Tyckte mig se bara "vänsterfötter" i snön. Man kan undra vad som rör sig i huvudet på dessa "djurvänner". Har fått älgtorn nästan nedsågade, fullkomligt livsfarligt. Bomlås har spärrats med tändstickor. Ja listan kan göras lång, dom är fantasifulla dessa djur och naturvänner!!
Stå rakryggade ni duktiga jägare, ni skall veta att ni har svenskarnas fulla beundran och stöd.
Grattis alla ni jägare som gjorde Vargjakten 2010 till ett minne för livet.

8. Det

2010-01-05 15:08

var just om detta med demokratisk fattade beslut som jag skrev om i en tidigare debatt som handlade om vargen i Nås.
Länk http://www.jaktojagare.se/se/comments.php?id=408457&context=60321#c1

7. Helt rätt

2010-01-05 15:07

Alla hot ska polisanmälas. Det är ingen som tjänar på detta utan det drar bara ner debatten på en stinkande nivå.

6. Hot är terroristbrott

2010-01-05 15:07

Hot och våld mot vargjägare, pälsbutiker, och köttindustri borde kvalificera under terroristbrott. Straffskalan är lägst 4 års fängelse, eftersom lagstiftaren (de svenska politikerna) inte vill ha konkurrens från andra uppfattningar (t.ex mot massinvandring, bidrag och moskébyggen).

5. ANG. HOT OCH TRAKASSERIER.

2010-01-05 15:07

Hot och trakasserier får inte förekomma.
Sådana saker skall anmälas. Man ska kunna debattera och prata. Hot och trakasserier tar jag helt avstånd ifrån. Ofta är det fega personer som inte törs framträda med namn och stå för sina åsikter som håller med med sånt.
Torbjörn Eriksson.
Regionansvarig Svenska Rovdjursföreningen Örebro Län.

4. Hotade vargskyttar

2010-01-05 13:53

Det här är ett hot mot oss jägare och ett allvarligt hot mot demokratin. Ni måste polisanmäla detta omedelbart så polisen kan tillsätta en stor uttredningsgrupp. Det är ju en vargfråga det handlar om, så då finns det hur mycket pengar som helst.

3. Föga förvånande!

2010-01-05 13:53

Jag blir inte det minsta förvånad, då man enligt mig gott och väl kan ta och sätta ett likhetstecken mellan dessa personer och AFA, militanta djurrättsaktivister och andra obskyra organisationer som gärna döljer sig bakom masker på demonstrationer och inte drar sig för att kasta sten på ordningsmakten, sticka bilar i brand, krossa skyltfönster, släppa ut farmade djur och i övrigt anse sig ha tolkningsföreträde när det gäller vad som är rätt och utifrån det agera. Tyvärr lallar myndigheterna med dessa laglösa personer så till den milda grad att de enkelt kan fortsätta att obstruera demokratiskt fattade beslut och annars ta lagen i sina egna händer.

2. Jahapp..

2010-01-05 13:52

Först hotar jägare och landsbygdsbor vargforskare och vargkramare och nu hotar vargkramare jägarna.. 1-1 då eller, i en match som på sandlådenivå...

1. Jägare och andra...

2010-01-05 13:52

Låt dessa människor som nedlåter sig till denna katastrofala nivå, vara där nere. Låt er inte luras med på sådana dumheter. Deras hot och trakasserier visar bara att IQ-statusen är väldigt låg. Använd lagliga medel för att få fram era krav och tankar, d.v.s.pennan och ordet. Hoppas de som utsätts för hoten anmäler.

  • Annons Vildmarkshörnan Kiruna
  • Annons JRF
  • Annons JRF
  • Annons JRF
  • AnnonsGarmin
  • AnnonsZaim
  • AnnonsGyttorp Norma
  • AnnonsTrapperprodukter