Jaktfilmer
Jakt & Jägare

     Tipsa oss om nyheter!
     Skriv en insändare








Hoten i vargdebatten i TV i kväll

Av Mikael Moilanen 2012-09-06


Kommentera artikeln

Rubrik


Text


Signatur



Nedanstående uppgifter skickas endast till redaktionen

Den som skriver en läsarkommentar måste ange sitt riktiga namn till redaktionen. Men den som vill ha kommentaren publicerad anonymt med en signatur har en lagstadgad rätt att få sin identitet skyddad.

Namn


Telefon


E-post



För att skydda tidningen mot skräpinlägg, måste du manuellt mata in en femsiffrig kod för att kunna skicka kommentaren.

Verifieringskod


Mata in koden som du ser ovanför:




Totalt 68 kommentarer « Visa hela artikeln
68. Per, i 66.
Av Kenneth Erikson 2012-09-13 19:42

Du har helt rätt. Det är endast mer eller mindre oförstående individer som hyllar ett skadedjur som vargen. Tyvärr, måste man väl säga, gör de det emot samlad empiri.
Wolf Army. t.ex. har i sitt namn ett budskap om arme (om våld med vapen) och det är väl detta de högaktar. Våld mot andra människor som har en annan åsikt. Man borde kunna begära av vårt samhälle att sådana individer inte får fritt spelrum. De skiljer oss från mängden, vi som faktiskt sätter kärleksbudskapet i främsta rummet. Men OK, jag förstår också det beklämmande faktum att våra riksdagsledamöter sätter sitt eget parti, och sin egen plats, i främsta rummet. Många människor som läser J&J blir upplysta och mer kunniga. Det tycker jag är underbart.
67. 61 Jaha, och svaret uteblev som väntat.
Av Lars S 2012-09-13 17:47

Tyvärr dröjde min reaktion på Kerstin Fredins svar, mest för att jag uttryckte mig lite för rakt och blev refuserad. Men jag försöker igen med lite mildare uttryck:
Kerstin F svarar inte utan säger att jägarförbunden skall ta avstånd från djurplågeri med skoter först. Logik ??
Kerstin Fredin vet mycket väl att jägarorganisationerna har mycket tydliga etiska jaktregler för sina medlemmar och driver etikfrågorna aktivt.
Fundera på varför SRF inte tar avstånd från ens de mest förhärdade systerorganisationernas agerande.
Jag ser två skäl:

1 Ändamålet helgar medlen. Bra att andra agerar med de fula knep man själv inte törs bruka. Det gynnar saken, okontrollerad vargtillväxt och avskaffande av jakten på sikt.

2 SRF och de mest suspekta vargkramarorganisationerna har till stor del samma medlemskår. Man är med i flera organisationer samtidigt för att verka fler än man är.Om SRF tar avstånd riskerar de medlemstapp bland de mest militanta medlemmarna.

Så SRF är en organisation som i vart fall passivt är lierad med extremistorganisationer.
Slutsats: SRF borde omgående uteslutas från det inflytande staten givit dem och de pengar de får från våra jaktkortsavgifter borde strykas.
66. Snälla
Av Per 2012-09-13 06:58

Mer debatter med dessa två vargkramare. Det var bättre än Kalle Anka på julafton. För fram dom i rampljuset så kommer vi få noll vargar garanterat!
65. Mjau...
Av nonlupus 2012-09-12 15:30

”Puma” är ett medialt problem då han är en s.k. avhoppad nazist, och därav också höjts till skyarna i alla slags media. Men med facit i hand; Han har bara iklätt sig en ny kostym, d.v.s. samma dunkla innehåll som tidigare, men att målgruppen för hans kanalisering av hat och vrede är numera jägare, landsbygdsbor, djurhållare, m.m.
64. vilket skämt
Av jägare i vargrevir 2012-09-12 12:57

ekberg/andersson var sakliga och med åsikter, tyvärr så går det inte att spela fotboll mot det andra laget då de var som aggressiva fans vid ett stockholsderby.
Enda positiva med det här är att varenda en som förstår det minsta om beteende får klart för sig vad det är för figurer på vargvänssidan
-gamla nazister som bara kan skräna, SVARA PÅ MIN FRÅGA SVARA PÅ MIN FRÅGA och det fantastiska var att det inte kom ett enda inlägg bara skräp och nedsättande uttalanden om motparten som person. Han måste verkligen veta allt om personen eller det mest trovärda INGENTING
-kvinnan i sammanhanget, uttalade sig om att de har blivit hotade hur länge som helst MEN kunde inte ge ett enda fall där hon har blivit hotad, är allt taget ur luften??
Summasumarum: rent intellektuellt så är det inga att diskutera med då de inte klarar av diskussion det blev iallafall bevisat. Värsta är att de gamla tagen verkar sitta i
63. Plågsamt
Av Novemberkaktus 2012-09-11 11:24

När vargen jagas med helikopter i flera timmar i en meters snö, för att ta bort sändare, då är det tydligen inte plågsamt för det görs av värnare och är helt i sin ordning, detta om något är djurplågeri.
62. Typiskt KF svar!
Av Anders i Vargland 2012-09-11 10:41

Som vanligt när inget finns så svarar Kerstin F på något helt annat än den aktuella frågan!
61. Lars S!
Av Kerstin Fredin 2012-09-10 18:44

Eftersom SRF inte har något att göra med de senaste händelserna, så ser jag heller ingen anledning till avståndstagande.

Sedan kan man tycka att man inte ska begära mer av andra än man klarar av själv.

Var har vi t ex kunnat läsa om SJFs, JRFs SSRFs och markägares organisationers avståndstagande från alla plågsamma och olagliga avlivningar av varg, björn och järv med hjälp av skoter?

Det var vad jag förstå ett tillfälle i slutet av 1900-talet när SJF t o m utlovade en belöning för att få fast de som illegalt dödat ett antal björna i Jämtland, men när man frågar efter detta idag, så är alla tysta :(
60. Jösses!!
Av Smålandsjägare 2012-09-10 11:17

Kollade på denna debatt och man tappar ju fullständigt hakan! Var får de allt i från? J Höglin gör bort sig och nu för hela Sverige! Ni ser ju själva hur pojkstackarn ser ut och för sig..! Värnarsidan i programmet vräker ju ut sig osanningar som grundar sig i vad de TROR. Det som är ännu mer tragiskt i detta är att dessa personer värnar om vargen som djur trots att de saknar koppling och intresse för skogen och natur i helhet. Att de dessutom inte verkar förstå att nästan uteslutande av populationen är hybrider gör det löjligt komplett! Största heder till Andersson och Ekberg, kanonbra, sansat och sakligt!!
59. Lars S.
Av John 2012-09-10 10:25

Svenska Rovdjursföreningen och Johnny "Puma" Höglin är ju samma andas barn!
Så någon förklaring eller avståndstagande från företrädare för SRF lär Du aldrig få!
Jag har förresten för mig att en "Puma" är ett vackert kattdjur! och inte en speedad, hatisk vargförespråkare!!
58. Rovdjursbloggen ...
Av Magnus Malmsten 2012-09-09 15:31

Skapad av WAS, lämnades över till några som har sin server i annan jurisdiktion. PTP är de som har sin server geografiskt placerad i annan jurisdiktion ...
Gå in på www.rovdjursbloggen.se och döm själva det som står där
57. Officiellt avståndstagande?
Av Lars S 2012-09-09 15:19

Vad Kerstin Fredin säger sig tycka här på Jakt o Jägare är en sak. Jag sökte efter ett officiellt avståndstagande på Svenska Rovdjursföreningen (SRF) hemsida och i deras facebook utan att hitta något.
Kanske jag letade lite slarvigt Kerstin, kan du ge mig en länk eller anvisning var jag skall söka är du snäll?
56. Puman
Av Trogen läsare 2012-09-09 10:20

Har läst en del om denna Jonny "Puman" Höglin. Att nu få se honom i SVT,s debatt aggressivt gå ut även mot sin kompanjon blev bara för mycket. Eller som någon skrev, vem vill förknippas men en sådan organisation Ett stort TACK till Leif och Thomas som skötte detta mycket proffsigt. Till SVT vill jag säga att "statens vargodling" som bara är ett stort elände och drabbar så många ska man inte göra underhållning av.
55. Tankar till 1930-40 talet!
Av Rolf S. 2012-09-09 08:30

När man ser WAS symbol så blir man orolig i själen! Man får tankarna om Europa på 1930-40 talets Tyskland och Italien! Är det ingen i den medlemskretsen som ännu har tänkt byta symbol för att få med en större massa, eller ligger även de politiska sympatierna i denna grupp åt dessa tankar som armbindels symbolen liknar? Blir rädd bara jag tänker på det!
54. Alla jägare dras efter kammen efter de värsta….
Av Kerstin Fredin 2012-09-08 18:24

Alla jägare dras efter kammen efter de värsta….
……och detsamma gäller oss värnare.

Gissa vad jag själv gillade den uppvisning som EN (1) värnarorganisations representant hade i programmet!

Nu kommer jag väl upp en ny artikel i ptp om oss som ”gullar med 0-visionärer”, men då kan jag säga att känner mig i gott sällskap, för även om jag inte håller med Thomas Ekberg när det gäller eftersöksbojkotten och en del annat, så ser jag honom som en betydligt mer seriös person än VISSA på värnarsidan.
53. Vargkramarna!
Av kjelle, eftersöksbojkottare 2012-09-08 13:52

Det sitter en stöddig kille och är aggressiv. Stolt över en löjlig låt han skrivit! Helt avsaknad av saklighet. Och kvinnan var ju en stor jaktmotståndare som heller inte var saklig. Till skillnad mot Ekberg/Andersson.
52. Ja..
Av Mattias 2012-09-08 12:05

..vad ska man säga? Kramarna stärkte iallafall inte sina aktier denna kväll.
Tack Leif/Thomas för att ni ställer upp och tar den sakliga debatten.
51. En fråga till övriga
Av SMSL-Thailand. 2012-09-08 09:28

Någon som kan lägga ut debatten på YT , då programmet hackar hela tiden,det är bättre om jag kan ladda ner det och se det hackfritt så att säga,vore jättevänligt om någon kunde göra det:)))

50. WAS
Av Anders 2012-09-07 21:04

Tack för den insatsen Andersson/Ekberg. Förstod att de skulle bli nåt liknande men jag kunde aldrig tro att vargkramarna skulle göra bort sig så totalt, var det de bästa WAS kunde skicka?...sorgligt att se...
49. Garvar läppen av mig,
Av Leif Karlsson. Älvdalen 2012-09-07 18:59

Hoppas verkligen att vargkramarna fortsätter med Jonny(puma)höglin och Eva som frontfigurer,
Bättre kan det inte bli för oss som fått nog av vargarnas härjningar.
48. Kanonkväll
Av Eleganten 2012-09-07 17:03

Härligt att puma fick visa upp sig på bästa sändningstid. snacka om stirrig och aggressiv människa, tur att en sån person får tillgång på ett vapen på laglig väg.
För övrigt så är det bara en våt dröm från wolfarmy att någon skulle bry sig om att hota dom.
47. Värnare?
Av Larsson Gävleborg 2012-09-07 15:40

Har nu lyssnat på eftersnacket! Var detta värnare av vargen? En kvinna och en man som gapade ikapp! Mycket sorgligt isåfall! Vem vill tillhöra denna skara?
46. JM
Av RK 2012-09-07 15:37

Förutom allt som varg och galenskapare hotar, undrar man ju när man ska få ta del av något positivt?
45. Nja, Anders..
Av Björn Isaksson 2012-09-07 15:23

...hatet stod ju ensidigt WAS för, det framgick ganska tydligt.
De som borde reagera är väl kanske inte vi som har ungefär samma mål som Svenljungagruppen och som i o f s Riksdagen hade innan EUs fabulösa ingripande, utan snarare dom som riskerar att förknippas med WAS, APU, PTP och allt vad dom nu heter. Man kan tycka vad man vill om SRF, WWF och SNF, men sånt här håller de inte på med.
Det är lätt för den oinvigde att dra förhastade slutsatser om alla kramarorganisation, så därför är jag snarare förundrad över deras obefintliga reaktion.
44. Calle Seleborg
Av Siggan 2012-09-07 15:19

Visst är det precis som du säger.
43. Låt oss vara ärliga
Av Calle Seleborg 2012-09-07 14:29

WAS och PTP-gruppen är lika lite intresserade av djur och natur som Black Army är av idrott. Allt är bara en ursäkt för att gapa och gorma. Att sedan diverse "kvälls"-blaskor tacksam tar emot deras göranden och låtanden för att sälja lösnummer gör dem inte mer salongsfäiga. Undrar om Puma har ett par stövlar? Tyvärr finns det främst ungdomar som inte förstår vad det egentligen är för hat-budskap de presterar. Ännu värre är det när organisationer som WWF och SRF inte håller dem på milslångt avstånd. Då skulle media tappa allt intresse för dem.
42. Björn Isaksson
Av Anders Åberg naturfotograf 2012-09-07 14:29

Nja, problemet är väl snarare att vargfrågan bara kan påverkas genom att skapa opinion för en rimlig politik, i mina ögon då ungefär den linje som Svenljungagruppen står för.
Det är redan svårt att nå ut i media med det här och det lär inte bli bättre om sk. vanligt folk börjar betrakta alltihop som en fars, där två olika små gäng sitter och hatar varandra i TV.
Om polisen inte gör något åt dom olika hoten, så är det nog inte så mycket någon annan kan göra heller, men när det visas upp i TV på det här viset så vaknar antagligen ännu fler knäppgökar och vill vara med.
41. för övrigt
Av gicklas 2012-09-07 14:27

saknade jag nisse björklund i debatten igår.realistisk karl som säger som det är i rovfrågor
40. Märklig debatt!
Av Scania 2012-09-07 14:02

I mina ögon var hela programmet en enda lång drogdebatt med stirriga narkomaner,där Ekberg och Leif imellanåt flikar in med sakliga argument och frågeställningar,endast för att bli bemötta av diverse ticks,total avsaknad av självbehärskning och rena sagostunder.Man undrar ju hur resten av varganhängarna ser ut ifall dessa två stolpskott var det bästa dom hade för att ställa upp i riks-tv?
39. Puma länkar till p-t-p
Av Rickard 2012-09-07 13:30

Puma påstår ju själv att dom tar avstånd från hot och förföljelse men på sin personliga blogg har han en direktlänk till p-t-p.
elak katt!
38. Puma
Av Per R 2012-09-07 13:15

herregud vilken låt, bara sjöng om döda jägare, Hemskt. Men tack för att dessa 2 vargkramare fick göra sig hörda. Ekberg skötte sig bra likaså journalisten. Härligt att se varg älskarna flippa ur fullständigt
37. Ursäkta Jimmy
Av Calle Seleborg 2012-09-07 13:04

Jag har letat efter ett avståndstagande på den naturliga platsen. www.rovdjur.se. Du får gärna ge mig länken där avståndstagandet finns. Nordulvs avståndstagande har jag sett.
Vad tyckte du själv om Johnny Höglins show i TV? Blev du varm om hjärtat eller gick det kalla kårar efter ryggraden. Vill påpeka att minst två personer i WAS styrelse är inblandade i ptp.org och dess föregångare rovdjursbloggen.se. Jag har bevis i min dator. All nödvändig information säkrades innan de hann rensa.
36. Problemet, Anders Åberg...
Av Björn Isaksson 2012-09-07 12:32

...är väl att myndigheterna inte gör så förtvivlat mycket åt saken.
Men visst skulle man vilja välja sina strider, men det är ju oftast så att vi klagar på media för att dom inte tar upp problem som vi upplever. Så det är lite svårt att tacka nej när media tar upp ämnet. Tyvärr var ju programledaren för klen för att hantera de extremister man bjudit in.
De avslöjade sig ganska rejält och jägarnas representanter får nog anses vara de som framstod som vettiga. Med sådana vänner som Puma, PTP mfl behöver vargen inga fiender.
Finessen är väl att media kan sätta lampan på en företeelse som myndigheterna inte reagerat särskilt mycket på.
35. re: 30 eftersnack
Av Mahu 2012-09-07 12:30

Om ingen annan hinner före:

http://debatt.svt.se/2012/09/06/william-petzalls-mamma-om-sd-de-behandlade-honom-som-luft/

större delen handlar om annat än vargdebatten.
34. re: 30 eftersnack
Av Mahu 2012-09-07 11:55

Om ingen annan hinner före:

http://debatt.svt.se/2012/09/06/william-petzalls-mamma-om-sd-de-behandlade-honom-som-luft/

större delen handlar om annat än vargdebatten.
33. angående hot.
Av Mahu 2012-09-07 11:50

Jag kan mycket väl se jägare slänga ur sig spontana hot om fysisk skada om dom konfronteras med aggressiva värnare ute i skogen. "Försvinn eller jag kommer att dänga dig" är ett sannolikt scenario i den typen av fall.
Att däremot förfölja och terrorisera värnarna i hem och på vardags sysslor, utföra sabotage, skriva dödshot och sjunga sånger som uppmanar till grova våldsbrott alternativ planerat mord. Nej, den typen av aktiviteter har nog värnarsidan monopol på.
32. JS
Av Anders Åberg naturfotograf 2012-09-07 11:48

http://debatt.svt.se/2012/09/06/william-petzalls-mamma-om-sd-de-behandlade-honom-som-luft/
31. Eftersnack!
Av JS 2012-09-07 11:46

Hittade eftersnacket under rubriken för det tidigare ämnet. Konstigt sätt att presentera programinnehåll på.
http://www.svtplay.se/klipp/279040/-sd-behandlade-honom-som-luft-
30. Eftersnack?
Av JS 2012-09-07 11:42

Jag försöker hitta eftersnacket på svtplay, kan någon posta en länk?
29. de
Av gicklas 2012-09-07 11:40

kan nog inte skilja på jägare/lantbrukare, fårägare dessa identitetssökande samhällsrevoltörer
28. Ja j*klar..
Av Jan Andersson 2012-09-07 11:39

Vore jag med i WAS, så skulle jag skämmas som en hund efter deras frontfigurers stirriga framträdande i programet igår, för nått mer svamligt och osammhanhängade floskleri var det längesedan jag hörde, och att få se "vargkrigarna" tappa fattningen som de gjorde i eftersnacket fick mig att skratta högt.
Nej ni i WAS, där tappade ni mark rejält, och har ni inga andra att skicka fram i media än de där två, så är det bättre att ni låter bli.. ;)
Thomas och Leif skötte sig mycket bra dock, lugna, sakliga och levererade relevant info, bra jobbat ni två !
27. Tack "Puma"
Av Siggan 2012-09-07 11:27

..för att du gjorde bort dig alldeles på egen hand.
Två civiliserade och sansade jägare mot två ytterst aggressiva värnare.
Programledaren hade fullt sjå att få tyst på Höglin när han gapade på som värst.
26. Meningsfullt?
Av Anders Åberg naturfotograf 2012-09-07 11:25

Är verkligen den här hotdebatten meningsfull att föra över huvud taget?
Visst, folk blir förbannade och säger dumheter och när det blir i organiserad form som en del av kramarna ägnar sig åt, så är det naturligtvis otrevligt, men låt polisen hantera sådant istället.
Nu såg vi i TV hur själva vargfrågan kom i bakgrunden för rent personliga motsättningar och TV som ju älskar sådana såpor, visar vällustigt upp spektaklet.
Svenska folket som antagligen oftast inte är så engagerade i
vargfrågan sitter och suckar och frågan riskerar att bli något av ett folkskämt, som ingen mer än dom drabbade vill ta på allvar.
Är det inte bättre att avstå från att ställa upp i sådana sammanhang?
Jägarrepresentanterna verkade iofs. sansade jämfört med han "Puma", men ändå så tror jag att alltihop fick ett löjets skimmer över sig.
25. Kommunikation och möten i verkligheten?
Av Wero 2012-09-07 11:19

Jag är varken jägare eller vargmotståndare,men förstår att denna fråga ang varg upprör på många plan. Politiska beslut en sak,men vore det inte dax att få dessa för/emot grupper att ses och börja kommunicera med varandra så att man får till start med nåt positivt ,trots att man inte tycker lika!
Funderar på om inte vargkramare kan agera drev för att skrämma bort för närgångna vargar, kännar ju alla på.
Vill man ha nåt,så får man ge nåt också. Gäller båda sidor såklart. Annars kommer pajkastningen bara att fortsätta utan att nån vinner på det.
Jag är positiv och tror att detta kan lösas,bara man vill, vågar och kan. Och till slut, har full respekt och sympati med alla som drabbas av förlust ang husdjur och betesdjur som tas av rovdjur, samt inskräkningen vad det gäller lösdrivande jakt med hund. Jobbat själv yrkesmässigt med hund tidigare, dock inte jakt men det blir samma starka band ändå. Sluta kasta skit och försök tänka i nya banor för att lösa detta ,till allas bästa..både människor och djur. Kan man flyga till månen så ska väl detta kunna lösas.
24. #18 Calle Seleborg
Av Jimmy Magnusson 2012-09-07 11:02

Du börjar visserligen bli gammal med allt vad det innebär, men hur många gånger skall Svenska Rovdjursföreningen och NORDULV med för den delen behöva gå ut och ta avstånd från p-t-p för att du skall förstå detta. Jan Bergstam SRF har tagit av tydligt avstånd från p-t-p och NORDULV likaså.
Har du förstått det nu då?
23. Sv:s eftersnack!!
Av John 2012-09-07 10:26

Uppmanar ALLA att gå in och titta på detta inslag, finns på nätet.
Vilken oresonlig ilska värnarsidan visar, skrämmande och riktigt otäckt.
Jag är övertygad om att hade inte kamerorna varit på så hade såväl Leif som Thomas legat pyrt till!!
Fullständigt rabiata och näst intill vansinniga förespråkare för varg.
Kolla förresten in "pumas" ögon, svarta av hat.
22. Wow!
Av Nej! till varg i Fagersta-Norberg 2012-09-07 10:10

Shit pommes frites vilken obalanserad värnare, killen behöver ju krishantering. Så här kan man ju bara inte uppträda oavsett vilken sida man tillhör. Var ju pinsamt som tittare att se.
21. Sicket gäng
Av tevetittaren 2012-09-07 10:07

Man slutar aldrig att förvånas. Det var makalöst sicket gäng värnarsidan lyckats trumma ihop. Om dessa har någon trovärdighet i svenska folkets ögon då är det illa ställt ... med svenska folket.
20. Hot # 6?
Av Lantis 2012-09-07 10:06

Jag har aldrig hittat något organiserat hot mot vargkramare men du skriver "... jägarna sina sidor som utsätter värnare för hot...".

Snälla, ge en länk så vi får se hur det ser ut!

Inför debatten igår EFTERLYSTE WAS personer som blivit hotade på sin hemsida. Så här står det: "Vi vill gärna att värnare som blivit hotade trakasserad eller uthängda av jägare hör av sig till WAS omedelbart om på vilket sätt detta har hänt."

Jag citerar det här eftersom det troligen tas bort nu från den här länken. http://www.wolfarmysweden.org/Nyheter1.html

Om det är så sällsynt kanske det inte är något stort hot och särskilt inte på nätet från en organisation?
19. Och Jimmy Magnusson
Av Calle Seleborg 2012-09-07 09:51

Är en ännu större hycklare. De organiserade hoten är enbart från värnarsidan. Märkligt namn förresten. Inte är det biologisk mångfald och möjligheten att bedriva gröna näringar ni värnar om.
18. Samsyn Rolf S.
Av Calle Seleborg 2012-09-07 09:47

Alla typer av hot eller våldshandlingar mot oliktänkande är förkastliga. Här hör vi än en gång värnarsidan trycka på att visst blir de också utsatta. Men det finns en väsentlig skillnad. Det finns ingen organiserad hotaktivitet mot vargvänner. Däremot finns flera sidor som uppmanar till våld och olagligheter riktade mot jägare och djurhållare.
Kan väl säga att med sådana förespråkare behöver vargen inga fiender. När man granskar WAS Army styrelse finns minst två som är djupt inblandade i PTP och dess föregångare Rovdjursbloggen.se
Jag väntar fortfarande på att Rovdjursföreningen ska ta öppet avstånd mot olagligheterna.
17. Tomas Ekberg en hycklare!
Av Jimmy Magnusson 2012-09-07 09:15

Hade aldrig hört talas om jägarhot mot värnare. Ja, tur att debatten var kort den var ändå meningslös då SVT valt ut extremisterna från båda lägren. Men det skall ju bli bra TV.
16. Utmärkt Leif
Av Fågeljägaren 2012-09-07 08:24

Det är inte lätt att konfontreras med den typ av människor som företrädde vargkramarna i går kväll. Argumentera går inte. Däremot att bevara sitt lugn, försöka föra en diskussion gick hem. Bara detta att dessa figurer fick visas upp var tillräckligt. Några argument behövs inte, låt dem framträda offentligt, så kommer svenska folket och våra poliker se vad det är för slags typer som driver deras agenda.
15. Kolla eftersnacket
Av Kommunbo 2012-09-07 08:19

Svt:s eftersnack går att se på nätet. Cirka 9 minuter in i programmet visar man på en "diskussion" mellan Leif, Tomas och "Puma" och en vargkramarkvinna. Vargvännerna visade verkligen sin egen svarta baksida. Tack svt! Det gjorde ni bra!
14. Hemskt
Av Per 2012-09-07 07:06

Det som var bra att de som såg detta kan nog ingen hålla med dessa 2 varg älskare. Ta bara tjejen som sa att hon var uppväxt i en jägar familj men var tvungen att säga något nedlåtande ( älgkött är inte gott ) vad menade hon då. Kanske inte vargen heller tycker om det därför tar den får o hundar. Nä nu gäller det att ha en saklig debatt med EK o Erlandsson vad dom står i glesbygdspolitiken. Heja vi som vill ha NOLL vargar. Ekberg du skötte dig bra
13. För kort,för ett stort ämne.
Av carina 2012-09-06 23:34

synd att det blev så kort,hade ju önskat längre
12. Motsägelsefullt.
Av Big.T 2012-09-06 23:24

.. Att hon på debatt ikväll som står på vargens sida sa.. "Vi är djurväner". Å då tänkte hon ju på vargen givetvis... Då tänkte jag så här.. Alla hundar o andra tamdjur som vargen dödar då.. Är de inte djurvänner då oxå..?? Nej..jag tror nog bara att det är själva jägarna som de är emot och inte dödandet i sig. Om en hund biter ihjäl en annan hund så avlivas den hunden som dödade.. Vart är djurvännerna *vargvännerna* då och skriker att den inte ska avlivas..???? Frågor på det..??
11. Herregud
Av Eleganten 2012-09-06 23:16

Jägarna-Vargkramarna 10-0
10. Min gissning.
Av Kenneth Erikson 2012-09-06 23:04

Programmets debattöres argument och beteende visade svenska folket rätt tydligt vilka som förtjänar stöd och respekt, om man inte är fanatiskt troende redan tidigare vill säga.
9. Debatt
Av Rp 2012-09-06 23:02

Dom två vargförespråkarna som fick ordet i debattprogrammet i kväll verkade inte vara riktigt stabila. Det vore intressant att se en längre debatt med dom inblandade.
8. Skönt att se
Av Thomas 2012-09-06 23:00

j.Höglin sitta och göra reklam för sig och värnarsidan,har dom inget bättre att komma med så känner jag mig trygg.Thomas försökte i alla fall få fram något men blir vad jag tycker avbruten ideligen. Det blir snart vargjakt igen,var så säkra.
7. Mycket bra
Av Fredde 2012-09-06 22:46

Väldigt bra jägarrepresentanter. Äntligen har jägarsidan valt personer som kan hantera media.
6. Sam syn!
Av Rolf S. 2012-09-06 21:14

Skall man diskutera vems sida som är värst? Är det inte för en gångs skull ett ämne som berör båda sidor och att man vill ha slut på detta från båda sidor? Eller skall WAS försvara PTP, å jägarna sina sidor som utsätter värnare för hot mm! Får känslan av detta när jag läser WAS inställning in för debatte!
5. För eller emot !
Av Snålvargen 2012-09-06 19:56

Hur ska man kunna diskutera detta utan att ta upp det som det verkligen gäller?
Fegt, fegt, fegt av programansvariga!
Sänd ett nytt program nästa vecka då i så fall, där det riktiga problemet får debatteras!
4. Till. K.Fredin 3.
Av SMSL-Thailand. 2012-09-06 19:24

Jag får hoppas det. klockan är över midnatt nu. Natti natti på er alla:)
3. Det sänds säkert också på SVT-play....
Av Kerstin Fredin 2012-09-06 18:45

....så du kan gå upp i vanlig tid SMSL.
2. Å tusan
Av SMSL-Thailand. 2012-09-06 16:50

det blir ju 03:00 min tid för tusan om det sänds 22:00 , får väl se då jag vaknar istället då :)))
1. SVT programtablå
Av Fäbodvän 2012-09-06 16:44

Vad jag kan se så har inte SVT angivit detta i sin programtablå!
Blir det bara i förbigående efter drogmissbrukande riksdagsmän?
Dela |

Mest kommenterade denna vecka

webvoter-omröstning
Laddar du din egen ammunition?

Ja
Nej

    Se resultat




Länkar

Jägarnas Riksförbund - Landsbygdens Jägare

På G Extra

Statligtjaktkort.se

Jägarnas Blogg


Jägarmarknaden












Alternative content





Jakt & Jägare
Slottsgatan 21
722 11, Västerås
Telefon: 021-14 78 50
Fax: 021-14 73 50
E-post: jakt.jagare@jrf-lj.org
Ansvarig utgivare: Anders Ljung, utsedd av Jägarnas Riksförbund.
anders.ljung@jrf-lj.org
Producerad med Textalk Webnews