Publicerad 2018-02-19 10:00 ”Skamligt” liten lojakt i Västerbotten I Västerbotten är jägare missnöjda med att för få lodjur får fällas under licensjakten som startar 1 mars. Totalt får 16 lodjur fällas i länet. – För lite, tycker jägaren Björn Karlsson i Vilhelmina. Det är gott om lodjur här, säger han till tidningen Folkbladet.